maanantai 26. elokuuta 2013

food prep!

Food prep, eli ruokien valmistelu? :D Ei kuulosta yhtää niin hienolta suomeks.
Kuitenkin, tää on yks asia, minkä takia diettiä on helppo noudattaa, tai vaikka ei olis dietillä niin terveellistä ruokavaliota.

Tiiättekö sen jäätävän pakko-saada-ruokaa-nyt-heti-nälän? Joo. Se nälkä ei tuu ku on valmistellu ruuat, ja jos joskus ruokaväli venyy ja nälkä kolkuttelee niskaa, niin voit ottaa supersankarin elkein sun eväsrasian ruokineen jääkaapista, ja sanoa heipat sille kolkuttelijalle!

Mä en yleensä edes suunnittele millon mä teen ruokaa monelle päivälle, tai en välttämättä tee edes kauheen monelle. Kunhan mulla on parin päivän ruuat puolivalmiina, on kaikki hyvin :)

Tänään mä innostuin tekemään 3 annosta soijasuikaleita, 2 annosta soijarouhekastiketta, kukkakaalimuusia, 2 salaattipohjaa ja keitin parsakaalia ja kukkakaalia. Siinä on kuulkaas aika monelle päivälle sapuskaa :) !

Mä haluan että ruokaa on valmiina, koska en halua ruuan rajottavan mun menoja. Jos haluun yhtäkkiä lähteä jonnekkin, on hyvä että on jotain mitä ottaa mukaan. Tietysti hätävarana toimii aina protskupatukka, tai vaikka hedelmä ja protskusheikki. Muutenkin huolehdin siitä, että ruoka-ajat ei veny siitä 3-4 tunnista pidempään. Varsinkin tietty nyt dietillä se on tärkeetä, koska on 5 ruokaa jotka täytyy keretä syömään. Silloin kun en ole dietillä, on silti yhtä tärkeetä pitää ruoka-ajat lyhyinä niin tulee vähemmän esimerkiksi naposteltua!

Jos tuntuu siltä, että liikuntapuoli on helposti hanskassa, mutta ruokapuolessa olis vielä tsemppaamista niin suosittelen kiinnittämään huomiota ruokailuväleihin ja tekemään ruokaa valmiiksi odottamaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti